Garantiregistrering

    Hvad er All-inclusive garanti?
    Med vores omfattende serviceydelser i forbindelse med All-inclusive garantien1 er dit nye Festool værktøj fuldt forsikret i de første tre år, så du kan koncentrere dig om det væsentlige: dit arbejde. For at du kan gøre brug af ydelserne "Fri original service"2, "Ny maskine ved tyveri" og "Originale reservedele" skal du registrere dit værktøj gratis senest 30 dage efter købet/leveringen.
    Min nye adresse ligger i et andet land. Har jeg stadig krav på All-inclusive garanti?
    Hvilke tilbud og serviceydelser der er omfattet af MyFestool og All-inclusive garantien1 afhænger af din adresse (ikke det land hvor du har købt maskinen) og kan derfor variere fra land til land. Hvilke ydelser der står til rådighed i dit land, kan du se i de MyFestool brugsbetingelser og garantibetingelser, som findes på landets Festool-hjemmeside. En oversigt over alle lande findes på www.festool.com.
    Skal man betale for registreringen til All-inclusive garantien? 
    Nej, registreringen er gratis. Eneste forudsætning: Du skal registrere dit værktøj til All-inclusive garantien1 senest 100 dage efter købet. Vær dog opmærksom på, at du skal betale en selvrisiko ved tyveri, og at der kan være ekstraudgifter i forbindelse med en reparation (f.eks. dekontamineringsomkostninger i forbindelse med en H-støvsuger).
    Hvordan kan jeg registrere mit værktøj til All-inclusive garantien?

    Fra den 01.01.2021 kan registreringen til All-inclusive garantien1 kun foretages i MyFestool af dig som kunde. Bemærk, at din forhandler ikke længere kan foretage registreringen for dig. Du kan let registrere værktøjet online på din MyFestool-konto inden for 100 dage efter købet/leveringen. Du kan logge på MyFestool via vores hjemmeside eller Festool apps.

    Registrering via hjemmesiden:

    1. Log på din MyFestool-konto via www.festool.dk/MyFestool.
    2. Når du er logget på, finder du formularen til garantiregistrering i dit personlige MyFestool-område under "Registrer værktøj" eller via dette link: www.festool.dk/MyFestool/garantiregistrering.
    3. Udfyld følgende felter i formularen: Part no., Serial no. (du finder disse oplysninger på det vedlagte garantikort eller på maskinens typeskilt), købsdato/leveringsdato (du kan her kun indtaste en dato, der ligger maks. 100 dage efter købet/leveringen. Indtast den dato, der er angivet på kvitteringen/følgesedlen). Upload regningen/følgesedlen (vær opmærksom på filens størrelse og format), indtast evt. forhandlerens oplysninger og dine oplysninger.
    4. Du har nu registreret maskinen og kan til enhver tid downloade garantibeviset i maskinoversigten.

    Registrering via Festool Work appen:

    1. Du kan også bruge Festool Work appen (tilgængelig i Android og iOS).
    2. Log så på MyFestool.
    3. Scan stregkoden på den nye maskine, eller scan stregkoden på det garantikort, der følger med maskinen, eller opret forbindelse til et Bluetooth®-kompatibelt værktøj, tag et billede af regningen eller følgesedlen, upload billedet, og få adgang til "All-inclusive garantiens" ydelser.
    4. Du har nu registreret maskinen og kan til enhver tid downloade garantibeviset i maskinoversigten.
    Hvorfor skal jeg selv registrere min maskine, og hvorfor kan min forhandler ikke (mere) gøre det?
    Hos Festool tager vi databeskyttelse alvorligt. Vi har derfor besluttet, at du fremover selv foretager garantiregistreringen og dermed selv kan bestemme over behandlingen af dine data. Derfor har vi fra januar 2021 givet dig mulighed for selv at registrere dine maskiner til garantien i MyFestool. På den måde beskytter vi dig og dine personoplysninger, idet de ikke bliver videregivet til os uden din viden. Samtidig beskytter vi handelspartneren mod forkert håndtering af dine oplysninger og selvfølgelig også os selv mod uretmæssig modtagelse af dine oplysninger uden dit samtykke. I MyFestool har du altid kontrol, ikke alene over dine personoplysninger, men også over dine Festool-værktøjer.
    Hvor meget tid har jeg til at registrere mit værktøj?
    Du skal registrere dit værktøj til All-inclusive garantien1 senest 100 dage efter købet/leveringen.
    Hvad har jeg brug for til garantiregistreringen?
    Du har brug for artikelnummeret og serienummeret (Part no. og Serial no.) på din maskine samt kvitteringen/følgesedlen og en MyFestool-konto.
    Hvorfor er det nødvendigt at uploade en regning/følgeseddel i forbindelse med garantiregistreringen?
    Upload af regningen er en af betingelserne for at kunne modtage garanti. Det er også beskrevet sådan i garantibetingelserne. Ifølge garantibetingelserne skal registreringen ske senest 30 dage efter købet/leveringen. Registreringen kan ikke foretages på et senere tidspunkt. For at vi kan kontrollere købs-/leveringsdatoen er det – som beskrevet i garantibetingelserne – nødvendigt, at du uploader en gyldig regning eller følgeseddel. På regningen/følgesedlen kontrollerer vi datoen og hvilket Festool værktøj du har købt. Alle andre oplysninger som f.eks. kundenummer, pris osv. må gerne gøres ukendelige.
    Får jeg en bekræftelse på registreringen til All-inclusive garantien?
    Ja, du vil modtage en bekræftelse pr. e-mail og kan til enhver tid efter købet se dit garantibevis i dit MyFestool-område og også downloade det med henblik på arkivering.
    Gælder All-inclusive garantien for alle Festool produkter?
    All-inclusive garantien gælder for alt Festool værktøj og for andre udvalgte produkter som f.eks. batterier og batteriladere. Om et produkt kan registreres til All-inclusive garantien, kan du se på det garantikort, der er vedlagt produktet i Systaineren eller kassen. Om registrering er mulig, kan du også læse i produkternes funktionsbeskrivelse på vores hjemmeside. 1
    Kan jeg registrere enkelte batterier/batteriladere til garantien?
    Batterier og batteriladere er tilbehør, men er også dækket af vores All-inclusive garanti1. Batterier og batteriladere kan ikke registreres til garantien via vores online-formular. I tilfælde af garantikrav har vi brug for en kopi af kvitteringen som bevis.
    Jeg er fået maskinen i gave. Kan jeg registrere den?
    For at kunne registrere maskinen til All-inclusive garantien1 har du brug for den originale kvittering/følgeseddel som bevis. Registreringen skal desuden ske senest 100 dage efter købet/leveringen.
    Jeg har købt maskinen brugt. Kan jeg registrere den?
    Du kan kun registrere værktøj til garantien, som er købt hos en Festool forhandler. Hvis den brugte maskine er blevet registreret af den tidligere ejer og garantien ikke er udløbet endnu, kan du søge om at få overført garantien af os. Til det formål har du brug for en kopi af garantibeviset eller det referencenummer, der er angivet på garantibeviset.
    Jeg kan ikke finde mine registrerede maskine(r) i værktøjsoversigten. Hvad skal du gøre?
    Som udgangspunkt skal du kunne se alle dine registrerede maskiner og garantitiden i værktøjsoversigten. Hvis der mangler en registreret maskine i oversigten, skyldes det følgende: at du tidligere har registreret en maskine uden at have en MyFestool-konto, eller at forhandleren har registreret maskinen for dig. Hvis der mangler en maskine i oversigten, bedes du kontakte kundeservice via vores Kontaktformular, så vi kan overføre maskinregistreringen til din nye MyFestool-konto.

    Fri Original Service

    Er der undtagelser, hvor ydelsen ikke kan tilbydes?
    Ja, det er der. Der er tale om undtagelser, som du sikkert kan forstå, f.eks. hvis et værktøj er blevet ødelagt forsætligt eller bruges kontinuerligt i industrien. Alle undtagelser finder du i vores garantibetingelser.
    Hvilke krav kan jeg gøre gældende, hvis jeg ikke har registreret mit værktøj til All-inclusive garantien?
    Du har som erhvervskunde 1 års reklamationsret og som privatkunde 2 års reklamationsret. Reklamationsretten omfatter materiale- og produktionsfejl, som allerede var til stede ved levering af vores produkt. Vær opmærksom på, at slitage ikke er omfattet af reklamationsretten. Derfor er det en god ide at registrere værktøjet til All-inclusive garantien. Registreringen er gratis! 1
    Får jeg et overslag i tilfælde af en reparation?
    Med All-inclusive garantien modtager du ingen overslag og regninger på reparationer i de første tre år.2 Du skal blot registrere dit værktøj til All-inclusive garantien senest 100 dage efter købet.1 Efter garantiens udløb får du et overslag på hver ny reparation, hvis du ønsker det.
    Hvilke dele og hvilke fejl er omfattet af denne ydelse?
    Materiale- og produktionsfejl inklusive alle reserve- og sliddele (især kul, kuglelejer, gummimanchetter, batterier, batteriladere, tætningsringe, faste kabler og kontakter) og den nødvendige arbejdstid. Du finder en oversigt over alle reserve- og sliddele i vores reservedelskatalog. Alle dele med et "Ja" i spalten "Garanti" udskiftes gratis.2

    Ny maskine ved tyveri

    Jeg har ikke overholdt fristen på 5 dage. Gælder ny maskine ved tyveri alligevel?
    Nej, desværre ikke! Vi kan kun tilbyde dig denne ydelse, hvis du overholder vores frister.
    Mit værktøj er blevet stjålet fra byggepladsen/fra min bil. Gælder ny maskine ved tyveri alligevel?
    Også selvom maskinen er blevet stjålet fra bilen eller byggepladsen, får du en helt ny maskine inden for 3 år efter købet – mod en selvrisiko på 900 DKK netto (ekskl. moms). For produkter i produktkategorien PowerStation gælder en afvigende selvrisiko på 7.400 DKK netto (ekskl. moms).
    Er min nye maskine også omfattet af alle All-inclusive garantiydelser?
    Din nye maskine er omfattet af All-inclusive garantien i den resterende garantitid for det stjålne værktøj. Det vil sige, at hvis dit værktøj bliver stjålet efter f.eks. 2 år, er din nye maskine omfattet af All-inclusive garantien i det resterende år. Vi tager os i dette tilfælde af registreringen, og du kan til enhver tid se eller downloade dit nye garantibevis i MyFestool. Da hvert værktøj kun er forsikret mod tyveri én gang, er den nye maskine ikke forsikret mod tyveri. 1
    Hvad skal jeg gøre, hvis mit værktøj er blevet stjålet?
    Det er vigtigt, at du overholder de gældende frister. Du skal straks anmelde tyveriet til politiet. Politianmeldelsen foreviser du så hos din forhandler inden for 5 dage sammen med dit garantibevis. Så snart vi har tjekket papirerne, sender vi den nye maskine til din forhandler, hvor du kan hente den mod betaling af en selvrisiko på 900 DKK netto (ekskl. moms) eller 7.400 DKK netto (ekskl. moms) for produkter i produktkategorien PowerStation.

    Originale reservedele

    Jeg har brug for en reservedel. Hvad skal jeg gøre?
    For at finde den rigtige reservedel til dit værktøj har du brug for den nøjagtige maskintype og artikelnummeret (Part no.). Disse oplysninger findes på maskinens typeskilt og i dine garantipapirer. Vil du bestille en bestemt reservedel, kan du kontakte kundeservice, se hvordan under Kontakt.
    Vigtig information om brug af reservedele:
    Vær opmærksom på, at Festool-værktøj af kvalitets- og sikkerhedsmæssige årsager altid skal repareres på autoriserede værksteder. Vi anbefaler at bestille reparationen direkte hos os. Loven kræver, at der gennemføres en "sikkerhedskontrol i henhold til den tyske arbejdsulykke- og erhvervssygdomsforsikring DGUV forskrift 3+4 og retningslinjen DIN VDE 0701/0702" hver gang, huset har været åbnet. Denne sikkerhedskontrol må kun foretages af specialuddannede fagfolk. I mange tilfælde er der brug for specialværktøj til at reparere værktøjet. Vær opmærksom på, at samtlige garantikrav bortfalder, så snart der foretages uautoriserede reparationsforsøg. Vi fraråder derfor på det kraftigste selv at reparere værktøjet.
    Er der ikke flere reservedele til mit værktøj når de 10 år er gået?
    Til mange værktøjer har vi reservedele på lager i betydeligt længere tid end 10 år efter, at værktøjet er udgået af produktion.
    Hvad sker der, hvis en reservedel ikke længere er tilgængelig inden for de 10 år?
    Vi garanterer, at vi har reservedele til dit værktøj på lager i mindst 10 år efter, at værktøjet er udgået af produktion. Skulle vi i enkelte tilfælde være ude af stand til at indfri vores løfte, får du et nyt el-værktøj uden beregning.

    Har du brug for yderligere hjælp til All-inclusive garantien?

    Kontakt kundeservice, du finder al information under Kontakt.
    1. "All-inclusive garantien" gælder for alle Festool værktøjer, der er registreret inden for 100 dage efter købet. Festools garantibetingelser er gældende og kan ses på www.festool.dk/service/garantibetingelser.
    2. "Fri Original Service" gælder også for batterier og opladere, dog ikke for andre forbrugsmaterialer og tilbehør samt maskiner, du selv har skilt ad; heller ikke for skader som følge af ukorrekt brug, anvendelse af uoriginale dele og ved kontinuerlig stærkt slidende brug.